Beide partijen hebben kamervragen gesteld aan minister Nieuwenhuizen van Infrastructuur, zo heeft een woordvoerder van D66 aan Hart van Nederland laten weten. De raketaanvallen vonden plaats in de nacht van 7 op 8 januari. Pas woensdagochtend 8 januari besloot KLM om niet meer boven Irak en Iran te vliegen. Die beslissing werd genomen na het neerstorten van een Boeing 737-800 van Ukraine International Airlines, waarbij alle 176 inzittenden om het leven kwamen. Iran heeft toegegeven dat de raketten door een foute keuze werden afgevuurd en zo het passagiersvliegtuig bij Teheran neerhaalden.
Twijfels over opvolgen aanbevelingen OVV
CDA en D66 betwijfelen of KLM de aanbevelingen van de Onderzoeksraad voor Veiligheid (OVV) heeft opgevolgd. In het rapport na de ramp met de MH17 heeft de OVV elf aanbevelingen gedaan, onder meer dat staten, luchtvaartautoriteiten en luchtvaartmaatschappijen meer informatie moeten uitwisselen over conflictgebieden en mogelijke bedreigingen voor de burgerluchtvaart. CDA en D66 willen nu dat minister Van Nieuwenhuizen de navolging daarvan nader onderzoekt.