Vanaf begin volgend jaar wordt er in deze winkels speciaal gelet op de gezondheid en het welzijn van oudere klanten. Dit schrijft de Volkskrant woensdag. Als een AH-medewerker merkt dat een oudere bijvoorbeeld vergeetachtig is of zichzelf verwaarloost, zal hij of zij vragen of de oudere misschien wil praten met een vrijwilliger van een zorgorganisatie die in de winkel aanwezig is. De vrijwilliger kan de oudere dan waar nodig doorverwijzen naar bijvoorbeeld de huisarts of een welzijnsorganisatie. In de twee supermarkten gaan vrijwilligers een koffiehoekje bemannen.
Het gaat om het project SuperZorg dat deel uitmaakt van een aantal zorgvernieuwingen in Den Haag. Het project wordt woensdag gepresenteerd. Zorgorganisatie Royaal Zorg werkt in dit project samen met de Haagse AH-filialen in de wijken Loosduinen en Escamp. Daar komen relatief veel ouderen.
Supermarktmanager Linda Noteboom van Albert Heijn Loosduinen.in de krant: 'Het plan borduurt voort op de ouderwetse buurtwinkel waar klanten hun verhaal kwijt konden, en is tegelijk een voorbeeld van de eigentijdse maatschappelijke betrokkenheid van ondernemers in de participatiesamenleving,'