dinsdag, 2. april 2024 - 16:32

Nutri-Score op steeds meer producten in de supermarkt

Diepvries supermarkt
Foto: SXC
Den Haag

Sinds de wettelijke invoering van Nutri-Score op 1 januari staat het voedselkeuzelogo op steeds meer producten in de supermarkt. Zo kiezen bijna alle supermarkten met hun huismerken voor Nutri-Score. Vandaag start het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport de campagne: ‘Kijk, vergelijk & kies’. Deze campagne helpt mensen om tijdens het boodschappen doen te kiezen voor het product met een betere samenstelling.

Fabrikanten kunnen er sinds 1 januari voor kiezen om Nutri-Score te gebruiken. Het is één van de hulpmiddelen om mensen te helpen betere keuzes te maken op het gebied van voeding. Als fabrikanten kiezen voor Nutri-Score moeten zij op elk product van hun merk een Nutri-Score zetten. Na registratie hebben ze hiervoor 24 maanden de tijd. Bijna alle supermarkten zijn gestart met het gebruik van Nutri-Score voor hun huismerken. Zoals Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Aldi, Plus/Coop, Boon Food Group, Dekamarkt, Dirk, Hoogvliet, Nettorama/Boni, Poiesz, Spar en Vomar.

Categorie:
Provincie:
Tag(s):