maandag, 7. oktober 2019 - 19:19 Update: 07-10-2019 19:25

Klachtenstroom webwinkel Neckermann baart Consumentenbond zorgen

screenshot-neckermanncom
Foto: Neckermann.com
Den Haag

Omdat de Consumentenbond in het afgelopen jaar tot nu toe steeds meer klachten heeft ontvangen over webwinkel Neckermann.com waarschuwt de bond potentiële kopers om in ieder geval geen vooruitbetalingen te doen bij bestellingen. Dit meldt de Consumentenbond maandag.

600 klachten

'Het afgelopen jaar ontving de Consumentenbond ruim 600 klachten. Van beloftes tot beterschap van Neckermann is weinig terecht gekomen', aldus de bond.

Webwinkel Neckermann

Klagers melden dat bestelde producten niet geleverd worden, dat terugbetalingen uitblijven en dat ze geen contact met het bedrijf krijgen om problemen op te lossen. In augustus beloofde Neckermann nog de meeste problemen binnen een paar weken te zullen verhelpen, maar die belofte is het bedrijf niet nagekomen.

Geen reactie op klachten

Bovendien reageert Neckermann sinds een maand niet meer op klachten op Klachtenkompas.nl, het online klachtenforum van de Consumentenbond.
Via een bericht op zijn website laat Neckermann weten dat het in verband met technische en organisatorische problemen niet in staat is om nieuwe bestellingen aan te nemen en dat klanten het later nog eens kunnen proberen.

Advies

De Consumentenbond adviseert consumenten daar voorzichtig mee te zijn en in ieder geval niet meer vooruit te betalen, om geen onnodig risico te lopen.

Categorie:
Provincie: