Speelt niet echt in op emoties
Van 17 t/m 31 december kon Nederland stemmen op de kerstcommercials van supermarktketens Albert Heijn, Jumbo, Plus, Lidl en Dirk. Kerstgevoel, algemene indruk en eventuele feedback zorgden voor het eindcijfer. Met een score van 7,8 laat Dirk de andere 4 supermarktketens achter zich. De stemmers vonden de commercial van Dirk anders dan die van andere supermarkten. Hij werd beoordeeld als kort, krachtig en hij speelt niet echt in op emoties. Dit werd gewaardeerd onder de nuchtere Nederlanders.
De boodschap van Dirk
Directeur Marcel Huizing: ‘Dirk staat bekend om zijn nuchtere karakter. Goede producten voor de laagste prijs van Nederland. Ook met Kerst. Ik vind het geweldig dat klanten dit waarderen en ons als hoogste beoordelen bij deze test. Dit bevestigt dat we trouw moeten blijven aan ons DNA en dat Nederland de boodschap van Dirk op prijs stelt.”
De kerstcommercial van Dirk stond in het teken van ‘Dubbel Feest: de feestdagen voor feestprijzen’. Bij Dirk zijn zowel de luxe producten als het reguliere assortiment feestelijk geprijsd. Want Dirk is voor iedereen met elk budget.