De autonome omzetgroei van de bestaande Jumbo winkels bedraagt 9,5% en ligt wederom boven de gemiddelde marktgroei van 8,5% (bron: Nielsen). De omzetstijging van Jumbo is deels terug te voeren op het winkelgedrag van consumenten tijdens de coronacrisis. Klanten van Jumbo gaven meer uit aan hun dagelijkse boodschappen.
Online
Veel nieuwe klanten hebben in deze periode het gemak ontdekt van Jumbo.com. Online boodschappen doen nam hierdoor een grote vlucht met een gerealiseerde omzetstijging van nagenoeg 50%.
La Place
Foodserviceformule La Place had daarentegen te maken met een aanzienlijke omzetderving als gevolg van de coronamaatregelen en de permanente sluiting van de 12 Hudson Bay vestigingen begin dit jaar. De gedeeltelijke heropening van de restaurants sinds 1 juni jl. wordt aangegrepen om het restaurantconcept beter te laten aansluiten bij de nieuwe vereisten in de horeca en de veranderende wensen en behoeften van de consument. In totaal zullen 23 La Place vestigingen gesloten blijven, omdat het toekomstperspectief na heropening onvoldoende zou zijn.