woensdag, 20. januari 2016 - 10:58 Update: 21-01-2016 7:40

'Merk V&D onherstelbaar beschadigd, nieuwe naam noodzakelijk'

'Winkelketen V&D moet bij doorstart andere naam krijgen'
Foto: fbf
Amsterdam

Retaildeskundigen vinden dat V&D bij een doorstart een nieuwe naam moet krijgen. Volgens hen is er alleen zo nog toekomst voor het failliete warenhuis.

Het merk Vroom & Dreesmann zou door jarenlang wanbeleid onherstelbaar beschadigd zijn. Dit schrijft het AD woensdag. Retaildeskundige Paul Moers in het AD: 'V&D is een merk van gisteren en is door twintig jaar wanbeleid professioneel afgebroken.'

De nieuwe eigenaar van V&D zal een totaal ander verhaal willen vertellen, zo denkt Parker Brady directeur van bureau Retaildenkers. 'Je moet het merk opnieuw laden, zoals dat in marketingjargon heet. Dat lukt niet meer met de naam V&D.'  De naam V&D bestaat al sinds 1887. Is het niet zonde om zo'n bekende naam weg te doen? Volgens hoogleraar e-marketing Molenaar niet: Hij denkt dat de naam V&D  besmet geraakt is door wanbeleid en de klant associatie  negatief is geworden. Molenaar in de krant: 'Badr Hari is superbekend, maar die wil je toch ook niet als vriend?'

Echter, merkendeskundigen denken hier heel anders over dan de retailexperts. Paul Stamsnijder, oprichter van De Reputatiegroep: 'Het schrappen van de naam V&D zou een enorme fout betekenen. De bekendheid en rijke geschiedenis wegen ruimschoots op tegen het verstoft zijn van V&D.'  En verder stelt hij in de krant: 'Mensen hebben het nog heel lang over de oude naam. KPN wordt nu twintig jaar later nog geregeld PTT genoemd Een nieuwe eigenaar zal bovendien al veel moeten investeren om V&D weer op te bouwen. Dat ook nog eens onder andere naam doen kost kapitalen. Dat zal een koper echt niet doen.'

Categorie:
Provincie: