De non-foodwinkels boekten bijna 1 procent meer omzet dan in februari vorig jaar. Het volume was ruim 1 procent groter. De prijzen daalden in deze winkels gemiddeld 0,5 procent. De winkels in consumentenelektronica (9 procent) en doe-het-zelfartikelen (5 procent) zagen hun omzet sterk toenemen. Voor de winkels in consumentenelektronica was dit de eerste omzetstijging sinds september 2012, voor de doe-het-zelfwinkels zelfs sinds januari 2012. Ook de textielsupermarkten wisten meer om te zetten dan een jaar geleden. De omzet van de winkels in huishoudelijke artikelen, bovenkleding, woninginrichtingartikelen en drogisterijen liep daarentegen terug.
De winkels in voedings- en genotmiddelen realiseerden 0,6 procent meer omzet. Het volume was vrijwel even groot als een jaar eerder, de prijzen waren bijna 1 procent hoger. Zowel de supermarkten als speciaalzaken kenden een marginale omzetstijging.
Postorderbedrijven en internetwinkels noteerden een omzettoename van 6 procent.
Er was dit jaar in februari geen koopdageffect. De samenstelling van de koopdagen was namelijk hetzelfde als in februari 2013.