maandag, 19. juni 2017 - 13:44 Update: 19-06-2017 13:58

Vijf tips om guerrilla marketing toe te passen voor je bedrijf

Vijf tips om guerrilla marketing toe te passen voor je bedrijf
Foto: Drukland.be
Westerbroek

Guerrilla marketing is een manier van marketing voeren waarbij met een klein budget zoveel mogelijk bereikt wordt, met zo weinig mogelijk nadelen.

Een dergelijke aanpak heeft enorme voordelen voor bedrijven, en steunt eigenlijk op de participatie en interactie van klanten om succes te bereiken. Hoe kun je nu het beste halen uit guerrillamarketing als bedrijf?

1. De doelgroep(en) bepalen

Eerst en vooral moet bepaald worden wat de doelgroep van het bedrijf is. Een marketingcampagne begint altijd met dergelijke informatie om het beste eruit te halen. De voorkeuren en behoeftes van potentiële klanten zijn immers belangrijk om doelgericht marketing te kunnen voeren. Het gaat dus niet om een willekeurige marketing, maar één die precies inspeelt op de noden van het publiek. Als je van plan bent folders, visitekaartjes, of online campagnes op te stellen moet je dus eerst goed weten wat klanten precies verwachten!

2. Beantwoord de belangrijkste vragen

Bepaalde vragen behoeven een duidelijk antwoord als je het beste uit guerrillamarketing wil halen:
- Wat is het nut van uw dienst/product voor de klant?
- Wat verwachten de klanten, wat willen ze?
- Welke factoren helpen hen de beslissing te nemen en hoe doen ze dat?
De marketingstrategie die je kiest zal afhangen van de antwoorden op deze vragen en zal uiteindelijk helpen om klanten voor jouw dienst of product te doen kiezen.

3. De toegevoegde waarde van een product of dienst

Zorg er altijd voor dat producten of diensten die je aanbiedt mensen tot actie aanzet. Maak het aanbod daarom zo aantrekkelijk mogelijk, zodat klanten geneigd zijn te reageren en te kopen. Hoe beter het aanbod, hoe positiever de reacties van mensen!

4. Zet je merk in de kijker

Een merk moet natuurlijk onder de aandacht van de mensen komen om succesvol te zijn. Online campagne voeren is hier een uitstekende methode voor, aangezien een enorm publiek bereikt wordt.

5. Analyseer het resultaat

Tenslotte is het belangrijk om de gebruikte strategie aan te passen op basis van het succes van de campagne. Als de winst of omzet niet van de gewenste omvang is, dan moet er iets veranderen!

Categorie:
Provincie: