maandag, 15. december 2014 - 15:44 Update: 15-12-2014 15:52

ACM:gewaarschuwde bedrijven houden zich beter aan regels abonnementen

ACM:gewaarschuwde bedrijven houden zich beter aan regels abonnementen
Foto: Archief EHF
Den Haag

Bedrijven die eerder dit jaar door de Autoriteit Consument en Markt (ACM) zijn gewaarschuwd leven de regels voor het verlengen en opzeggen van abonnementen nu beter na. Dit meldt de ACM maandag.

‘Dit is het resultaat van de "waarschuwingsdag abonnementen" die ACM in juli organiseerde’, aldus de ACM. Het gaat om bedrijven die abonnementen op bijvoorbeeld kranten, tijdschriften of kinderboekjes verkopen, maar ook om sportscholen of bedrijven voor containerreiniging. 

Niet stilzwijgend verlengen

Bedrijven die abonnementen aanbieden mogen deze na afloop van de looptijd niet zonder meer stilzwijgend verlengen. Ook mogen zij geen drempels opwerpen voor consumenten die willen opzeggen.

Vanwege het goede resultaat wil ACM volgend jaar een vergelijkbare actie houden. Anita Vegter, bestuurslid ACM: ‘Dankzij de signalen van consumenten wisten wij welke bedrijven de regels niet of niet volledig naleefden. Deze bedrijven hebben na onze interventie hun gedrag aangepast. Dit is een mooi resultaat voor consumenten én bedrijven.’

Provincie:
Tag(s):