Vluchten annuleren
Schiphol heeft een aantal luchtvaartmaatschappijen vandaag gevraagd om vluchten te annuleren tussen 16.00 uur en 23.00 uur. 'We hadden na weken van verbetering niet verwacht deze maatregelen nog te moeten nemen. Medewerkers in de terminal werken met man en macht om te zorgen dat iedereen op reis kan vandaag, maar helaas bestaat de kans dat reizigers hun vlucht missen door lange wachttijden', aldus Schiphol.
Verzoek om compensatie
Schiphol betreurt de ontstane situatie en begrijpt de teleurstelling en frustratie die dit bij luchtvaartmaatschappijen en reizigers met zich meebrengt. Reizigers die hun vlucht als gevolg van lange wachttijden bij de securitycontrole hebben gemist, kunnen zich bij Schiphol melden met hun verzoek voor compensatie. Luchtvaartmaatschappijen die gehoor geven aan het verzoek om vluchten te annuleren worden daarvoor gecompenseerd.
Vluchtinformatie checken
Reizigers die vandaag vliegen, wordt geadviseerd de vluchtinformatie in de gaten te houden en contact op te nemen met hun luchtvaartmaatschappij bij vragen over hun vlucht.