PostNL is zich sterk bewust van de impact die het op de wereld om zich heen heeft en kan hebben. Het verduurzamen van vervoersbewegingen is daarom een belangrijk onderdeel van de duurzaamheidsstrategie. Om optimaal op specifieke behoeftes van klanten in te spelen worden producten en processen voortdurend verbeterd en vernieuwd. Consumenten bestellen online vanwege het gemak en waarderen het als webwinkels goede en gemakkelijke retouroplossingen bieden. Het kan nu eenmaal gebeuren dat een online bestelling tegenvalt of simpelweg niet past. Het meegeven van een retourpakketje aan een bezorger die toch al aan de deur staat, biedt gemak én is veruit de duurzaamste manier van retourneren.
Voor iedereen
Duurzaam retourneren is vanaf nu beschikbaar voor alle PostNL-klanten. Consumenten kunnen hun goed verpakte retourpakketten - voorzien van een retourlabel met barcode - aan de deur meegeven met hun PostNL-pakketbezorger. Het retourneren is gratis als het retourlabel voorzien is van een antwoordnummer. Als de webwinkel geen retourlabel heeft aangeleverd, kan de consument deze zelf online of via de PostNL-app aanmaken en uitprinten. Uiteraard moet het retourpakket binnen de maximaal toegestane afmetingen en gewicht vallen, zie postnl.nl/retouraandedeur.