dinsdag, 6. december 2016 - 19:02 Update: 06-12-2016 19:08

Rover: 'Al honderden klachten over nieuwe dienstregeling NS'

Rover: 'Al honderden klachten over nieuwe dienstregeling NS'
Foto: Archief EHF/ foto ter illustratie
Amersfoort

De afgelopen weken heeft belangenorganisatie voor de treinreiziger Rover al 300 klachten binnengekregen over de nieuwe dienstregeling van de NS die op 11 december van kracht wordt. Dit heeft Rover dinsdag bekendgemaakt.

'Rover heeft een online meldpunt geopend waar reizigers hun ervaringen met de nieuwe NS-dienstregeling kwijt kunnen. Het meldpunt is te vinden via www.meldpuntdienstregeling2017.nl', aldus Rover.

Dienstregeling 2017 voor meeste reizigers verbeterd

De dienstregeling, die op 11 december ingaat,  is ingrijpend gewijzigd, voor bijna alle treinreizigers verandert er iets. Rover ontving de afgelopen weken zo’n 300 klachten van bezorgde reizigers die te maken krijgen met langere reistijd en extra overstappen. Toch brengt de nieuwe dienstregeling voor de meeste reizigers een verbetering.

Rover roept reizigers op hun ervaringen met de nieuwe dienstregeling, zowel positief als negatief, via het meldpunt in te dienen. Middels de binnengekomen meldingen zal Rover de komende tijd  de grootste knelpunten in kaart brengen om met NS, of andere vervoerders, te bespreken.

Het meldpunt is te vinden via de website van Rover of het webadres meldpuntdienstregeling2017.nl. Hiernaast blijft ook het meldpunt volle treinen online via www.volletreinen.nl en de app Meldpunt Volle Treinen. Een aantal stations krijgt met het ingaan van de nieuwe dienstregeling een andere naam, Rover adviseert reizigers daarom een update te downloaden van de app Meldpunt Volle Treinen.

Categorie:
Provincie: