Directie KLM dupeert reizigers en medewerkers
Niet alleen het personeel wordt de dupe van het eenzijdige besluit van KLM om te snijden in het aantal cabinemedewerkers aan boord, maar ook de passagiers. Boufangacha: ‘Mooie marketingtermen als “Customer Intimacy” en “Creating Memorable Experiences” staan in schril contrast met wat de passagiers in werkelijkheid gaan ervaren. Minder persoonlijke aandacht en minder service. Bij calamiteiten aan boord zal er minder personeel zijn om dit op te vangen.'
Actie zondag
Het cabinepersoneel probeert de overlast voor de reizigers te beperken. ‘Ons doel is niet om de reizigers te treffen. Zij moeten met een goed gevoel hun reis kunnen beginnen. Helaas wil de directie van KLM deze weg bewandelen, omdat zij niet aan de wensen van hun eigen werknemers tegemoet wil komen. De bal ligt bij hen. Hopelijk komt de directie snel tot inkeer en kan er bij KLM straks weer naar volle tevredenheid van personeel en reizigers worden gewerkt’, besluit Boufangacha.
Hoge actiebereidheid
Onder het cabinepersoneel is er grote actiebereidheid. Aan al de tot nu toe gehouden acties, dus ook vandaag, deed meer dan de helft van het werkende cabinepersoneel mee. FNV Luchtvaart schat dat dit aantal zondag verder stijgt.