De daling in uitgaven is een gevolg van minder aankoopmomenten, waardoor gemiddeld per koper 19% minder kledingstukken zijn gekocht. Er zijn wel duurdere artikelen gekocht: de gemiddelde prijs per stuk is met 4% gestegen. Ex-V&D klanten hebben minder afgeprijsde artikelen gekocht in de onderzochte periode.
Veel artikelen bij V&D werden met een prijskorting gekocht. Het aandeel in de aanbieding gekochte artikelen bij V&D lag 1,5 keer zo hoog als in de hele fashionmarkt. Veel klanten van V&D waren daarmee te typeren als echte 'koopjesjagers'.
Jaarlijks werd door V&D klanten circa 500 miljoen euro uitgegeven aan kleding bij V&D. In oktober werd het meeste besteed; doorgaans werd circa 15% van alle bestedingen aan kleding bij V&D gedaan in de maand oktober.
Uit een eerder eenmalig gehouden GfK onderzoek blijkt dat 56% van de V&D klanten V&D mist. Dit is vooral het geval bij de oudere generatie (65+); 65% van hen geeft aan V&D te missen. Bij de jongeren tussen 18-29 jaar ligt dit op 41%.