Schijven: 'Alleen de twee laatste cijfers zijn anders. Die zijn omgedraaid.' Daardoor krijgt Schijven heel veel telefoontjes van mensen die haar bellen in plaats het spoorbedrijf. Dit melden verschillende media zondag. Schijven, die haar eigen bedrijf aan huis heeft, wordt soms al om vijf uur 's morgens uit haar bed gebeld met de vraag of een bepaalde trein die dag wel rijdt. Andere vragen die ze krijgt, zijn: 'Kan ik mijn fiets meenemen in de trein? Hoe is de dienstregeling op Koningsdag? Of: Kan ik mijn rolstoel meenemen?'
Cécile Schijven blijft altijd wel vriendelijk aan de telefoon, omdat de bellers er ook niets aan kunnen doen. Vervelend vindt ze het wel, want als er storingen op het spoor zijn wordt ze soms met grote regelmaat gebeld. Haar man, die aan huis ook een bedrijf runt, is soms minder begripvol voor de mensen die net een cijfertje in het telefoonnummer verkeerd kiezen en bij hem uitkomen in plaats van bij de NS.. Als klanten dan bijvoorbeeld bellen met de vraag of er op Koningsdag treinen rijden, krijgen ze wel eens als antwoord: 'Nee joh, we zitten zelf al lang aan de oranjebitter!'
Volgens Schijven heeft de NS het 030-nummer dat zoveel op dat van haar lijkt, eind 2014 in gebruik genomen. Schijven in het AD: 'Dat hebben ze via twitter inderdaad bevestigd, maar ze zeiden toen al dat ze het niet zouden aanpassen. Wel vreemd, want bijna elk bedrijf werkt tegenwoordig met 0800-nummers.' Ook Schijven wil haar nummer niet zomaar aanpassen, omdat veel klanten van haar bedrijf dit vaste nummer gebruiken.