zaterdag, 30. augustus 2014 - 20:50 Update: 09-04-2025 09:10
‘Drie doden in drie dagen in tbs-kliniek Rooyse Wissel’
Foto: Archief EHF
Venray
In tbs-kliniek de Rooyse Wissel in Venray zijn afgelopen week in drie dagen tijd drie tbs’ers overleden. Het ministerie van Veiligheid en Justitie heeft de sterfgevallen tegenover het EO-programma Dit is de Dag bevestigd.
In de kliniek overleed er gemiddeld één tbs’er per jaar. Nu zijn dat er drie in een week. Volgens de programmamakers heeft het Ministerie van Veiligheid en Justitie de sterfgevallen in de Rooyse Wissel bevestigd.
De fracties SP, CDA en D66 in de Tweede Kamer willen dat verantwoordelijk staatssecretaris Fred Teeven onderzoek laat doen naar de sterfgevallen.