GEMERT (EZPress) - Voor aankopen weten Nederlanders online de weg goed te vinden en komen daarbij veelvuldig terecht bij de grote webshops. Dat dit niet veel anders is in de muziekindustrie bewijst het faillissement van Key Music twee maanden geleden, een van de grootste muziekketens in de Benelux. Inside Audio koppelt via het nieuwe platform winkeliers en consumenten aan elkaar. Via dit platform kan iedereen die audiohardware wil aanschaffen deze producten makkelijk met elkaar vergelijken, op basis van reviews van Inside Audio en consumenten, en informatie over levertijd en prijs.
Inside Audio, opgericht door Jeffrey en Thomas Muller in 2016, is een onlineblog voor muzikanten, producers en dj’s. Ze hebben verschillende signalen uit de markt verwerkt om de onzichtbaarheid van muziekwinkels in de zoekresultaten van de huidige productvergelijkers en Google tegen te gaan. Het verschil met de huidige online productvergelijkers, is dat Inside Audio ook fysieke winkels zonder webshop toont. Dit doet Inside Audio in samenwerking met verschillende Nederlandse distributeurs. De fysieke winkels zonder webshop kunnen middels een import aangeven welke producten ze beschikbaar hebben. Zo kan de consument zien welke winkel in de buurt het gewenste artikel in het assortiment heeft. Hierdoor kunnen de fysieke muziekwinkels de nieuwe generatie muzikanten bereiken die vooral online actief is.
Het platform is nu beschikbaar in de Nederlandse versie en zal later dit jaar ook Engelstalig beschikbaar zijn.
//Einde bericht
Bron: Inside Audio
Dit is een origineel persbericht EZPress News Distribution www.ezpress.eu