maandag, 21. oktober 2024 - 9:45

Consumentenvertrouwen in online content daalt door opkomst nieuwe technologieën

laptop-hand-man
Foto: Pexels/Lukas
Amsterdam

Accenture’s 18e Life Trends-rapport toont aan dat meer dan de helft van de mensen wereldwijd steeds vaker twijfelt aan online content en 62% van de mensen zegt dat vertrouwen voor hen een belangrijke factor is bij de keuze om met een merk in zee te gaan.

Mensen reageren wisselend op snelle technologische vooruitgang. AI en generatieve AI beïnvloeden digitale ervaringen. Hoewel mensen het gemak van digitale technologie waarderen, moeten ze kritischer omgaan met wat ze zien en proberen de rol van technologie in hun leven opnieuw in evenwicht te brengen.

“Mensen krijgen steeds meer te maken met nieuwe technologieën, waaronder generatieve AI, die van invloed zijn op hun dagelijkse leven”, zegt Patritia Pahladsingh, CEO en Managing Director van Accenture Song Nederland. “Iedereen wordt steeds kritischer over wat ze zien en geloven. Dit gebrek aan vertrouwen in online content heeft uiteraard invloed op de manier waarop klanten omgaan met bedrijven die allemaal hun aandacht willen.”

Categorie:
Provincie: