maandag, 2. oktober 2017 - 9:38 Update: 02-10-2017 11:34

Nieuwe bewustwordingscampagne over digitale veiligheid van start

Nieuwe bewustwordingscampagne over cyberveiligheid van start
Foto: Archief EHF
Den Haag

Uit het Nationaal Cybersecurity Bewustzijnsonderzoek van Alert Online blijkt dat Nederlanders zich ten onrechte weinig zorgen maken over hun digitale veiligheid.

Vooral op het werk maken Nederlanders zich een stuk minder zorgen over hun digitale veiligheid dan thuis. Werkend Nederland wordt zelfs steeds minder voorzichtig: in 2015 maakte nog ruim een kwart (27%) zich zorgen over cybergevaren, nu is dat 21%. Uit het onderzoek blijkt tevens dat de helft van alle werkenden nooit informatie heeft gekregen van zijn of haar werkgever over veilig online werken. Om die reden start op 2 oktober een nieuwe campagne van Alert Online, die wordt afgetrapt door de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid (NCTV).

Het doel is overheid, bedrijfsleven, onderwijs, wetenschap en consumenten in Nederland te stimuleren om samen te werken aan cyberveiligheid en ze daarbij te steunen.

Het onderzoek werd gehouden onder 2655 werkende Nederlanders. Dit schrijft onder meer beveiligingsnieuws.nl.