Volkswagen AG zet op dit gebied grote stappen vooruit en transformeert daarmee van een autofabrikant tot een technologie-geënte mobiliteitsaanbieder. In lijn daarmee presenteert Volkswagen op donderdag 23 augustus de achtergronden en mogelijkheden van het nieuwe digitale ecosysteem ‘Volkswagen We’.
‘Volkswagen We’ wordt Volkswagen’s antwoord op de nieuwe mobiliteitsbehoeften van miljoenen consumenten wereldwijd. Het digitale ecosysteem wordt voor het eerst tastbaar met de lancering van de Golf 8 en Volkswagen’s nieuwe, elektrische I.D. modelfamilie.
Aanstaande donderdag onthullen Juergen Stackmann (Volkswagen AG bestuurslid voor Sales, Marketing en Aftersales), Michael Jost (Hoof Merkstrategie bij Volkswagen AG) en Christoph Hartung (Hoofd Digitaal en Nieuwe Business / Mobiliteitsdiensten) de eerste details van het technische platform van het ecosysteem en de voordelen die daaruit voortvloeien voor klanten. Onderwerpen die tijdens de persconferentie als onderdeel van ‘Volkswagen We’ aan bod komen, zijn bijvoorbeeld individuele mobiliteit en de details van Volkswagen’s nieuwe autodeeltak.