Een als taxi uitgedoste versie rijdt momenteel door Londen ter promotie van de veiling van de tweemiljoenste geproduceerde Defender op 16 december bij veilinghuis Bonhams in Londen. De opbrengst is voor het goede doel. Ook is een film gemaakt over 67 jaar roemrijke historie van de Defender.
1947
De ontwikkeling van de originele Land Rover Series I begon in 1947, waarna de auto op 30 april 1948 op de AutoRAI in Amsterdam als wereldprimeur werd geïntroduceerd. De hele wereldpers kwam naar de hoofdstad om verslag te doen van de onthulling van de Britse creatie die, zoals de historie heeft geleerd, een van de succesvolste modellen is die de auto-industrie heeft voortgebracht. Robuust van bouw, geschikt voor talrijke doeleinden en met vierwielaandrijving en daarmee een voertuig waar de wereld in de naoorlogse jaren van wederopbouw behoefte had. Door de jaren heen zijn in Solihull twee miljoen exemplaren van de Series I, II, III en Defender geproduceerd.
De 'Defender 2.000.000' is het exemplaar dat op 16 december bij Bonhams onder de hamer gaat. Een jubileumversie die zich onderscheidt door zijn unieke styling, zoals de in aluminium gegraveerde kaart van Red Wharf Bay, waar het idee voor de eerste Land Rover ontstond, unieke 'no. 2.000.000'-badges en lederen bekleding met 'Red Wharf Bay' design. De opbrengst van de veiling is bestemd voor het internationale Rode Kruis en de Born Free Foundation. Als onderdeel van de veiling organiseert Bonhams ook een speciale Land Rover Series en Defender tentoonstelling.
Exclusief
Nu de productie van de Defender aan zij n eind is gekomen, zijn de prijzen voor een goede tweedehands flink gestegen. De verwachting is dan ook dat het meer een exclusieve geliefde auto gaat worden.