Uit een enquête van de Consumentenbond onder 3000 Ziggo-klanten blijkt dat ruim een kwart van hen problemen ondervond met tv-kijken na het opnieuw instellen van de zenders. Ruim 40% van de panelleden meldde dit bij de klantenservice van Ziggo, maar één op de vier problemen werd niet opgelost. De Consumentenbond roept Ziggo op zich aan haar belofte te houden om alle problemen op te lossen.
Het merendeel van de klachten (57%) gaat over blokken en strepen in beeld, een vijfde betreft wegvallend beeld. Een ondervraagde meldt: ‘Het beeld hapert vaak en staat soms helemaal stil. En anders zie ik wel blokjes in beeld.’ Andere problemen gaan onder meer over slechte ontvangst, minder informatie in de elektronische programmagids en het verdwijnen van sommige zenders.
Klanten van Ziggo krijgen veelal te horen dat ze een andere kabel moeten aanschaffen. De Consumentenbond geeft mensen het advies om dan te blijven aandringen en te vragen om nieuwe kabels of een monteur, ook als de servicemedewerker dit niet aanbiedt.