dinsdag, 19. mei 2015 - 19:39 Update: 20-05-2015 15:21

Bol.com meest favoriete winkel in Nederland

Bol.com is sterkste retailmerk in Nederland
Foto: Bol.com
Amsterdam

Bol.com is op dit moment op alle fronten het sterkste retailmerk van Nederland. Dit blijkt dinsdag uit het Retail Merkenonderzoek 2015 van Hendrik Beerda Brand Consultancy onder 1.875 Nederlanders.

‘Albert Heijn en Kruidvat nemen de tweede en derde plaats in op de ranglijst. Terwijl veel retaildirecteuren hun bedrijfsproblemen afschuiven op de kwakkelende economie en online concurrentie, blijkt gebrek aan relevant onderscheid meestal de oorzaak’, aldus Beerda. 

Consumenten winkelen liever bij webwinkel bol.com dan bij fysieke winkels. Vooral vrouwelijke koopjesjagers buiten de Randstad azen op Kruidvat-aanbiedingen Weinig onderscheidend vermogen bij het failliete Miss Etam is ook een probleem bij kledingzaak Bristol, doe-het-zelf-ketens Formido en Multimate en de supermarkten SPAR, EMTÉ en Coop.

Categorie:
Provincie:
Tag(s):