EVO, belangenbehartiger van 20.000 handels- en productiebedrijven, onderzocht samen met de European Shippers’ Council (ESC), de Europese koepelorganisatie voor verladers, de staat en toekomst van de luchtvrachtindustrie. In ‘Air Freight 2020 And Beyond’ doen de verladersorganisaties aanbevelingen die de luchtvracht aantrekkelijker moet maken voor bedrijven.
Moderniseren
Bedrijven die hun goederen per vliegtuig laten vervoeren, zijn veelal ontevreden over de service. Alternatieve vervoersmiddelen zoals zeevracht, maar ook het spoor tussen Europa en China, worden populairder. EVO vindt dat de sector moet moderniseren – de laatste dertig jaar is er in de luchtvrachtindustrie weinig veranderd. De verladersorganisatie wil dat de industrie zich ontwikkelt tot een betrouwbare deur-tot-deur oplossing die transparant is over de tarieven en de geleverde diensten. Alleen dan maken handels- en productiebedrijven voor het vervoer van hun goederen weer vaker gebruik van luchtvracht.
Papierloos
Omdat voor bedrijven een papierloze keten van verzender naar ontvanger belangrijk is, stelt EVO een pilot voor die papierloze luchtvracht mogelijk moet maken. De markt voor passagiers werkt al tien jaar vrijwel volledig papierloos – iets dat de luchtvrachtindustrie nog steeds ontbreekt. Bedrijven willen hun goederenvervoer elektronisch boeken en documenten uitwisselen.
donderdag, 10. april 2014 - 7:49 Update: 03-07-2014 0:38
Veel bedrijven ontevreden over service luchtvrachtindustrie
Foto: fbf
Den Haag
De luchtvrachtindustrie moet moderniseren. Moderniseert de luchtvrachtindustrie niet, dan stappen volgens verladersorganisatie EVO steeds meer bedrijven over op andere vervoersmogelijkheden, zoals zeevracht.
Provincie:
Tag(s):