Verbeteringen
De verbeteringen die zijn doorgevoerd maken het bijvoorbeeld eenvoudiger om een vergeten wachtwoord te herstellen, maar ook om een DigiD aan te vragen en te activeren. Om misbruik van DigiD in een vroeg stadium te herkennen, krijgen gebruikers nu per e-mail bericht als er een wijziging in hun instellingen heeft plaatsgevonden. Als zij dit niet zelf hebben gedaan is dat een reden om bij de DigiD helpdesk aan de bel te trekken.
Gebruik neemt toe
DigiD is dit jaar al 110 miljoen keer gebruikt. Dat is nu al bijna evenveel als in geheel 2013. Digitale dienstverlening in Nederland groeit met de dag. Dit is ook een indicatie dat de overheid hard op weg is met het vormgeven van de kabinetsdoelstelling om in 2017 volledig digitaal met de Rijksoverheid te kunnen communiceren of zaken te doen.
Over DigiD
DigiD is in 2004 gelanceerd als eenvoudig en laagdrempelig authenticatiesysteem voor overheidsorganisaties. Intussen kunnen ook private organisaties met een publieke taak, zoals pensioenfondsen, zorginstellingen en zorgverzekeraars, gebruikmaken van DigiD. In de nabije toekomst wordt DigiD een onderdeel van het eID Stelsel, dat momenteel ontwikkeld wordt.