Detailresult Groep heeft twee supermarktformules. Een kwaliteit discount formule onder de namen Dirk van den Broek, Bas van der Heijden en Digros en DekaMarkt als full service formule. Alle filialen van de kwaliteit discount formule gaan in de komende maanden verder onder de merknaam Dirk.
René van Klooster, CEO van Detailresult Groep: “ De kwaliteit discount is zeker na de recente vernieuwing van de formule en ombouw van de winkels heel succesvol. Door de overgang van één formule met drie namen naar één formule met één merknaam kunnen we een nog grotere vuist maken op diverse vlakken. Het hanteren van één naam levert de organisatie meer slagkracht, daadkracht en efficiency op. Dit voordeel komt, zoals bij Dirk gebruikelijk, volledig bij onze klanten terecht.” De keuze is om meerdere redenen op de naam Dirk gevallen. Dirk van den Broek heeft in 1942 de eerste Dirk winkel geopend in Amsterdam.
Dirk is landelijk de meest bekende naam en een echt merk. Voor de klanten van Bas en Digros verandert er behalve de naam niets. De scherpe aanbiedingen, het personeel, het assortiment, de kwaliteit, het uitgebreide non-food aanbod etc. blijven ongewijzigd.