200 banen weg
Het gevolg daarvan is dat er ongeveer 200 fulltime arbeidsplaatsen zullen verdwijnen, Twintig procent op het Support Center en tachtig procent in de winkels. Over welke winkels zullen verdwijnen doet Phone House tot nader orde geen uitspraken.
Nederlands grootste onafhankelijke telecomretailer Phone House zet haar transitie naar omnichannel formule door. De afgelopen jaren hebben er in het klantgedrag grote veranderingen plaatsgevonden. Phone House heeft hier eerder op ingespeeld door samenwerkingsverbanden aan te gaan met onder andere Media Markt Saturn, Samsung en de Bijenkorf.
De transitie wordt nu verder doorgevoerd door een verdergaande integratie van de on- en offline verkoopkanalen binnen de organisatie. Hiertoe zal de samenwerking met online kanaal Typhone worden verdiept en geïntegreerd met als gevolg dat 50 Phone House winkels in Nederland samengevoegd, gesloten of afgestoten worden.
Voor klanten van Phone House betekent de omnichannel aanpak dat zij makkelijker en via meer kanalen de Phone House dienstverlening kunnen ervaren en producten kunnen aanschaffen.
Eric-Jan Doorenbosch, Managing Director Phone House Netherlands licht de uitrol van de strategie toe: "Als grootste retailketen op het gebied van telecomproducten en -diensten hebben we jaren geleden de opkomst van het online kanaal al serieus genomen. Met het doorvoeren van deze stappen wordt de verhouding tussen offline en online winkelen meer in evenwicht gebracht. Dat er hierdoor arbeidsplaatsen komen te vervallen en winkels samengaan of sluiten is hiervan een pijnlijk, maar logisch gevolg. Een duidelijke focus en efficiency is nodig om onze klanten optimaal te bedienen en te voldoen aan de vraag van vandaag. Momenteel worden er nog steeds winkels geopend als onderdeel van de samenwerking met Media Markt en Saturn. Per saldo sluiten er uiteindelijk vijf winkels."