De storing ontstond donderdagochtend rond 10.45 uur en duurde tot 14.00 uur
De bank melde om 10.45 uur op Twitter: ‘Op dit moment hebben wij last van een storing. Onze excuses voor het ongemak. Wij werken hard aan een oplossing’. Rond 11.45 uur kwam de tweet: ‘We werken hard aan een oplossing. Helaas kunnen we geen tijdsindicatie geven wanneer het is opgelost’. ‘We houden je op de hoogte. Excuses voor het ongemak’.
Rond 13.45 uur meldde de bank via Twitter dat Internet bankieren en iDeal weer werkten. ‘Wij werken hard om de overige diensten ook weer beschikbaar te krijgen’. Om 14.00 uur was de netwerkstoring van donderdag 24 juli weer opgelost. De bank liet donderdagmiddag weten dat zij klanten, die schade hebben geleden door de storingen van de afgelopen twee dagen, wil compenseren.
Schadecompensatie
‘Onze klanten hebben in de afgelopen dagen last gehad van een netwerkstoring waardoor mobielbankieren en internetbankieren niet beschikbaar waren. Deze storing is inmiddels opgelost. Een aantal klanten heeft wellicht door deze storing schade geleden. De Rabobank wil deze schade compenseren indien deze terecht is. Klanten dienen hiervoor contact op te nemen met de eigen lokale bank’, aldus de bank. Woensdagmiddag meldde de Rabobank al nadat de storing die dag was verholpen dat ‘een grote update helaas heeft geleid tot het uitvallen van diverse systemen’.