Hij ging hierdoor bijna het schip in. Ruud Hes uit Spierdijk runt in Heerhugowaard een eigen zaak met zeven man personeel. In de afgelopen maanden merkte hij dat steeds meer klanten met een betalingsachterstand kampten. Hes in het Noordhollands Dagblad: 'Ik vond het raar dat er nog steeds niet werd betaald, want dat gebeurt ons zelden. En nu was het schering en inslag.'
Toen Hes navraag deed bij de wanbetalers kreeg hij keer op keer te horen dat zij de factuur nooit hadden gehad. Hes ging eerst nog uit van een smoes. Hes: 'Maar als nummer zeven dat ook zegt, ga je nadenken.' Hij onderzocht zijn administratie en ontdekte dat alle in Spierdijk geposte facturen nooit bij de klanten waren aangekomen. Afgelopen maandag ging hij naar de betreffende brievenbus en wist van de hoge stapel achter de gleuf nog twee van zijn eigen facturen eruit te halen. Woest zegt hij in de krant: 'Volgens mij is deze brievenbus al zeker twee maanden niet geleegd. Dus liggen er waarschijnlijk bankbrieven in, wie weet nog oude kerstkaarten, overlijdensberichten en aanmaningen: Post.NL is hier een hele tijd al niet meer geweest. Door dit gedoe is mijn bedrijf nu in de knel gekomen. Ik moet die facturen heel snel terug hebben.'