De merkenteams kiezen er bewust voor om een stap terug te doen en dat respecteert de KNSB. Het is onvermijdelijk dat deze keuze consequenties met zich meebrengt voor de teams en voor het langebaanschaatsen in het algemeen.
Paul Sanders, algemeen directeur KNSB: 'Het wegvallen van deze inkomsten heeft als gevolg dat het schaatsplatform zal verkleinen en dat we onze ambities voor het seizoen 2013-2014 moeten aanpassen. De keuze van de merkenteams bevestigt dat het huidige model niet voldoet en dat een nieuw model hard nodig is.'
De teams die van een A-licentie naar een B-licentie overstappen, kiezen voor een versobering van het rechtenpakket. De commerciële partijen achter deze merkenteams zullen hierdoor via de KNSB minder zichtbaar zijn, tenzij ze deze zichtbaarheid apart inkopen.
Er zal ruim drie ton minder aan licentiegelden binnenkomen voor langebaan. Paul Sanders: 'Ondanks deze derving zal de KNSB proberen de sporters zo goed mogelijk te blijven ondersteunen. Aangezien dat voorop staat, betekent dit dat we voornamelijk onze plannen op andere terreinen aanpassen. Wel gaan we uiteraard op zoek naar partners die willen inspringen op het gat dat dit seizoen ontstaat.'
woensdag, 3. juli 2013 - 22:09 Update: 03-07-2014 0:55
Nieuw commercieel model voor langebaanschaatsen hard nodig
Foto: SXC
Houten
De KNSB heeft de licentie aanvragen voor het seizoen 2013-2014 ontvangen. Grootste verandering is dat de merkenteams, die het afgelopen seizoen een A-licentie hadden, nu hebben gekozen voor een B-licentie. Voor de KNSB bevestigt deze keuze dat een nieuw commercieel model voor het langebaanschaatsen hard nodig is.
Categorie:
Tag(s):