vrijdag, 18. oktober 2013 - 8:53 Update: 03-07-2014 0:50
Albert Heijn jaagt verkoop plofkip aan
Foto: Archief FBF.nl
Zaandam
Albert Heijn heeft de plofkip in de eerste helft van 2013 bijna drie keer meer in de reclame gedaan dan in dezelfde periode in 2012. Met name de kiloknaller aanbiedingen met de voordeelverpakking, zorgen steeds voor een enorme piek in de verkoop. Dit blijkt uit onderzoek van Wakker Dier en cijfers van marktonderzoekbureau IRI Nederland.
Het vaker stunten staat volgens Wakker Dier haaks op de eerdere verklaring van de supermarktbranche, mede ondertekend door Albert Heijn, dat de plofkip niet meer van deze tijd is en zo snel mogelijk dient te worden vervangen. Maar diervriendelijkere kip met één Beter Leven ster was slechts af en toe in de aanbieding en kip met twee of drie Beter Leven sterren werd helemaal niet gepromoot in de folder of website.
Provincie:
Tag(s):