maandag, 27. mei 2013 - 8:57 Update: 03-07-2014 0:57

Aanpak ondoorzichtige vakantiekosten

foto van vakantie | fbf
Foto: fbf
Den Haag

De Autoriteit Consument en Markt (ACM) gaat het `ondoorzichtige prijzen in de reisbranche` harder aanpakken. Het gaat om prijzen van bijvoorbeeld vliegtickets, vakantiehuisjes en georganiseerde reizen.

De Autoriteit Consument en Markt wil dat consumenten duidelijker geïnformeerd worden over de prijs van het standaardaanbod. Dit betekent dat tijdig duidelijk moet zijn wat er is inbegrepen in dit aanbod. En dat de weergave van de prijs volledig en transparant is.

Daarnaast moeten zaken waar de consument aanvullend voor kan kiezen aan het begin van het boekingsproces duidelijk inzichtelijk worden gemaakt. Alsmede wat de kosten daarvan zijn. De Autoriteit Consument en Markt wil een vijftal belangrijke punten voor prijstransparantie nogmaals onder de aandacht van de reisbranche brengen. De Autoriteit Consument en Markt roept aanbieders op de regels ter harte te nemen. Deze aandachtspunten hebben de focus bij handhaving, waar de Autoriteit Consument en Markt de komende periode actief mee aan de slag gaat.
 

Provincie: