donderdag, 16. februari 2017 - 15:28 Update: 16-02-2017 19:43

Kabelaanbieder Ziggo blijft vooral klanten verliezen die alleen televisie afnemen

Kabelaanbieder Ziggo blijft klanten verliezen
Utrecht

Sinds de fusie met UPC blijft kabelaanbieder Ziggo klanten verliezen. Het afgelopen jaar zouden ruim 110.000 van de 4 miljoen klanten zijn vetrokken. Concurrent KPN kreeg er juist meer klanten bij.

De NOS meldt dat de omzet van Ziggo is gedaald met 1,4 procent naar 2,4 miljard euro. Het zou vooral gaan op klanten die alleen televisie afnemen bij Ziggo. Er zijn wel klanten bij genomen die zowel televisie, als internet bij het bedrijf afnemen.

Ziggo zegt dat de laatste maanden er minder klanten zijn vertrokken. De klanten die klant bleven bij Ziggo betalen wel meer voor hun abonnement. Deels omdat zij meer producten afnemen en deels omdat Ziggo de prijzen omhoog heeft gegooid.

De kabelaanbieder heeft geprobeerd het tij te keren door het aanbieden van een eigen sportzender, een nieuw tv-pakket met HBO-series en nieuwe kortingacties. 

Categorie:
Provincie: